Budowa przekładni kątowych

Przekładnie, w tym przekładnie kątowe, to mechanizmy odpowiadające za przeniesienie ruchu z elementu napędowego na bierny, czyli napędzany. Zachodzi przy tym również zmiana parametrów takich, jak prędkość oraz moment obrotowy. Jak działają przekładnie kątowe i jak są zbudowane?

Jak zbudowana jest przekładania kątowa?

Przekładania kątowa posiada osie, które ułożone są pod kątem 90 stopni, dzięki czemu energia przenoszona jest prostokątnie. Koło zębate, które znajduje się w takiej przekładni, zbudowane jest przy użyciu:

  • wieńca – który tworzy zewnętrzną część koła, posiada nacięte otwory w kształcie zębów; łączy się z piastą poprzez tarczę;
  • piasta – osadza koło na wale;
  • tarczy – która często posiada otwory, by zmniejszyć całkowity ciężar podzespołu.

Przekładnie te posiadają również specjalne kołnierze wraz z mocującymi otworami, dzięki czemu można łatwo zamontować je w urządzeniach. Takie wały wyjściowe mogą być jednostronne, dwustronne oraz drążone. W przypadku wałów drążonych, istnieje również możliwość ich bezpośredniego montowania na wałach urządzeń.

Z czego buduje się przekładnie kątowe?

Nowoczesne przekładnie kątowe budowane są najczęściej przy użyciu stali nierdzewnej. Materiał ten jest odporny na korodowanie, szczególnie dotkliwe w przemyśle morskim i spożywczym. Obudowy często są wytwarzane również przy użyciu stopów metali. Wał musi być jednak dodatkowo wzmocniony, dlatego często wykonuje się go ze stali hartowanej.

Przekładnie kątowe Poggi

Przekładnie kątowe włoskiej marki Poggi, które oferuje Państwu nasza firma, pozwalają na prędkość wejściową na poziomie 1400 obrotów na minutę. Wówczas żywotność mechanizmu sięga nawet 10 tys. moto-godzin. Dodatkowo są one fabrycznie wypełnione syntetycznym olejem, który nie wymaga zmiany przez cały okres użytkowania przekładni. Poggi dostarcza ponadto specjalne mieszanki olejowe, dzięki którym przekładnie mogą pracować w jeszcze wyższych temperaturach.

Specyficzna budowa przekładni kątowych, a także materiały, przy użyciu których są budowane, sprawiają, że konstrukcje te mają wiele zalet, w tym są bardzo wytrzymałe.

Kompleksowe zaopatrzenie przemysłu